Tuesday, November 10, 2009

Tidur anakku sayang

Mata dah kuyu tapi nak meniarap juga. Pastu terjumpa plak mainan

Geramnyer!!!! Gigit telinga dia...

Adoihh penat la umi... Nak tido...


Petang semalam masa amik Ayip dia tgh tido lena dalam buai kat umah BS.
Terpaksa angkat juga bawa balik.
Dalam keta dia tak diam, memukul-mukul tangan aku.
Marah ler kut sebab kejut dia tido..

Sampai umah aku taruk atas tilam..
Mata dah layu...
Tapi..
Terus meniarap..
Adui ada mainan plak kat bucu tilam...
Terus dicekau..
Tarik kemulut..
Isap, gigit, tarik sambil mulut tak diam meracau lagu dia...
Aku amik HP snap gamba dia..
Nak tengok apa jadi ngan labah-labah itu..
Kemudian dia geram..
Menjerrit sekuat-kuatnya..
Sambil mulut mengonggong labah-labah...
Tarik sekuat-kuatnya dari mulut..
Buat- lagi dan lagi...

Leka dok tengok TV aku tak perasan dia dah semakin slow..
Tau-tau dah diam..
Aku ingat dia penat dan rehat macam selalu..
Sekali tengok, dah tido...
Lerrrr sian anak umi...
Konon sian tengok dia tido gitu, aku terbalikkan dia telentang..
Dan dan terus jaga dan tak tido-tido dah sampai ke malam..
Adussss.......
Sepanjang petang dia minum susu dengan banyaknya sebelum tertido juga akhirnya..

No comments: