Friday, March 11, 2011

aku dan dirinya



jap jap.. Ase nak nangis jap..
Apasal?
Tensi..
Tensi sebab melayan mengemas barang yang tak habis2..
Tensi sebab memikirkan rumah yang tak siap-siap..
Tensi sebab melayan karenah sikecik yang semakin menjadi-jadi..
Tensi sebab terpaksa marah dan beat dia bila dah tak terkawal.
Tensi sangat sebab dia sakit..
Tensi sebab org tu ada hati lagi ngajak gi kenduri kawin anak buah dia padahal tau suami say bizi merenovate umah..
Dasar tak faham bahasa...
Tambah tensi mengenangkan tarikh kelahiran baby makin dekat..
Err yang ni pelik kan..
Patut saya gembira..
Ha lah.. Memang saya gembira ada lagi seorang anak.
Tapi yang buat tak gembira bila.....
Aduhh nak bagitau ker?
Rasa tak perlu kut..
Biar mereka2 yang tahu sajalah tahu..

Dirinya pula;
semua perkara adalah mainan baginya.
Semua benda itu indah padanya.
Semua perkara lucu baginya..
Bahaya atau tidak, dia tak ambil peduli.
Rosak atau tidak, dia tak kisah..
Umi suka atau tidak, tidaklah penting padanya... Aisehhhh
namapun kanak-kanak kan..
Layankan jerlah selagi termampu..
Namun saya ada isu tentang tidak mampu..

Saya lebih risaukan keselamatan diri dia dan kesihatan dia dibanding diri saya.
Bila dia mula membuat aksi stunt, saya marah dia.
Dalam pada marah, saya lupa yang saya sedang mengandung 35 minggu.
Potensi darah tinggi sangat lah tinggi.
Kalau dia melaan atau degil saya beat dia.
Dia tak nangis tau.
Sebab saya beat manja bukan sakit.
Nanti dia jerit balik kat saya..
Ada masa itu mengentarkan jiwa saya..
Tapi tak mengapa.
Saya yakin semuanya akan berubah bila semuanya selesai nanti..

Asalkan... Asalkan saya tidak selalu diganggu oleh org2 yang tidak saya sukai.
Itu sudah cukup selesa dan tenang bagi saya..
Sapa yang saya tak suka yer?
Hmmmm tak payah bagitau juga..
Sebab mereka sendiri tau yg saya tak suka tapi masih juga buat2 tak tahu..

5 comments:

risa said...

alahai alahi..takmo tension2..jgn dilayan perasaan sangat...jaga hati sendiri udah le...jaga hati org dapat sakit hati je watpe

Christina Arissa said...

hehehe kan kak kan.. makan ketam lagi syok

cik sue said...

jgn tension2 ye.. sy pun preggy 35minggu dan punya anak lelaki yang sangat lasak..

Risal Maulana said...

lucu anaknya mbaaa hihi cara meingkatkan DA blog

Risal Maulana said...

cara meningkatkan DA blog