Tuesday, February 1, 2011

Seperti itulah kan..

selongkar jgn tak selongkar

Sejak kecik admire sungguh duk dalam bakul biru nih

macam selalu, tangan tak tau diam

yang tak patut pun turut dicekau

asal kertas wajib direnyuk dan dikoyak

Itulah dia, anak teruna hamba yang sangat adorable.
Mulut muncung dia dan dagu yang tak pernah kering dek lelehan air liur membuat saya geram selalu.
Sepanjang minggu lepas, kami berdua kena tinggal dengan Abi atas urusan kerja di Raub, pahang.
Seawal pagi isnin dia bangun mencari-cari kemana abi.
Dia jenguk kesemua bilik.
Kemudian dia baring kat sofa..
Putus asa dahn tak tahu bertanya begitulah agaknya..

Petangnya,  inilah yang terjadi..
lihat bibir dia..
Luka berdarah.
Sebabnya dia syok sangat main sesorang (besa kalau abi ada, dia asik kene marah kalau menyepah dan bermain kasar-kasar), dia selamba wheely tolocar dia.
Tersangkutlah sudah kat handle basikal lalu tergolek.
Tersembamlah muka kelantai.
Hasilnya bibir atas luka berdarah.
Sayulah dia menangis sambil memeluk umi tercinta..
Cett Ayip.

Selepas jatuh, dia mintak makan.
Lalu ku suap dia makan mee kari.
Dari petangnya memang dia asyik sedu.
Sesudah makan ku beri pula air nutrigen perisa original.
Dia minum separuh. lagi separuh span sofa yang minum..
Sabar jerlah..
Dah basah seluar dia merengek suh tukar..
Tukarlah ke baju tido.
Dia mintak susu plak.
Dah buat susu suh minum kat luar dia nak masuk bilik gak.
Kendian dia sedu lagi.
Akhirnya muntah semua makanan atas tilam.

Adoh sayang..
umi dahlah sakit pinggang
kene nukar segala cadar dan sarung bantal..
waduh waduh layan
Dan sepanjang minggu ragamnya macam-macam..
sekejap bad mood, kejap manja..
Akhirnya petang jumaat abi balik.
Riuh dia bergumbira memeluk, membontot menunggang perut abi hahaha
owh rindu abi rupanya..

2 comments:

Ir. iera said...

ayip yang comel cian bibir ayip...

Christina Arissa said...

dah elok dah bibir tu vil.. dah comel semula