Wednesday, February 16, 2011

asik melabur





errr ko kenapa ada kat sini kucing? Bakal jiran baru saya
saya mengayakan baju baru saya: apasal botol susu mesti ada yer
sementara menunggu kawan umi, saya main kat playground

awek ni ganas, buat saya nangis hahaha

oittt.. hishhh asik nak main jer
saya dah ngantuk, tapi kalau disuruh pose saya sudi

Umi suh senyum.. gini la senyum kan?

saya terganggu dengan layang2 yang agak banyak

Umi dengki, saya ngantuk, dahaga nak tido, tapi dia amik gambar

tengok ada lagiii!!!

see sisi lain plak

saya suka main kites

abi tolong pegangkan, tapi saya tak suka. saya marah abi..

ini layang2 saya..

errr apa yang seni kat situ umi? watevaa

hehehehe... sapa suh pakcik tu main layang2 seperti burung sebelah saya..

Comel kan saya dan umi

Taknak dukung!!! nak balikkkkk!!!

tetap menjeling orang lain.. cettt  


Aaaaa... gini kisahnya..
Sabtu lalu, umi saya jemput kawan dia datang kerumah semata-mata menghantar pyjamas saya yang sebanyak 5 helai..
Aiseh umi lupa amik gambar orangnya dan kotak2nya sekali la pulak..
biasa umi tu..
Seronok saya bermain dengan anak kawan umi - Iqbal.

Ahadnya pula, umi dan abi mengemas rumah sama seperti semalam..
Habis semua baju2 lama yang tak dipakai umi dan abi hantar ke pusat kitar semula.
Ayip pula, tidur saja..penat.

Hari isnin, Ayip dihantar ke rumah pengasuh.
Umi dan abi ke DEMC untuk check up junior.
Macam selalu, tiba hari isnin jer susah kemain meninggalkan dak Ayip tu kat umah BS.
Mesti nangis.

Sistem baru kat DEMC agak menenangkan. Tiada lagi kisah menunggu lama dan sesak macam dulu.
Saya dapat nombor 4. Tu pun dah terlambat sampai sebenarnya.. adehh
Berat terbaru saya ialah 78.5kg (sama berat ngan lembu sekor tak?)
Urine saya bersih (tak sia-sia minum air mineral berkotak-kotak dan air dari peti sejuk berkoyan-koyan)
Tapi kalau esok junior ada semput atau selalu batuk, saya ketuk kepala saya sendirik..
Menurut tinjauan doktor, junior sihat walafiat kuat. Alahamdullilah.
Saya juga sihat cuma kekurangan kalsium.
aaaa didiagnose demikian berdasarkan kekerapan saya mendapat simpul bewak kat betis (camana bewak boleh duduk kat betis saya yer? ishh konpius)
So saya dibekalkan dengan kalsium.
mengikut ujian darah untuk hemoglobin saya, juga saya agak sihat dan eating well (terlebih makan ler doc oii)

sesudah siap, kami makan nasik lemak kat seksyen 19 shah alam (dalam perjalanan nak nengok rumah)
Kedai tu betul2 depan ciast.
Kecik jer.
Pakai ikat2 kanvas kat pokok jer pelindung meja dia..
Tapi nasik lemak dia mabeles. pedas berapi.
kemudian pergi menengok rumah..
Aiseh bertambah usang dan uzur akibat ditinggalkan begitu lama.
Estimated nak beli setin jer cat untuk luar dah jadik bertin2 plak nih.. cettt layan..
Tuan rumah lak bengkeng. Takmoh langsung turunkan rega sewa.. tunggu jerlah sampai kucing hitam nun mengembik..
Tapi the gud news is, semua grill dah ada depan belakang. cuma hat belakang tu uzur sikit. perlu di cat dan dirawat semula..


Hari selasa... yeyeh.. umi dan abi cuti lagi.. seronokkkkk
Tapi Abi kena keluar jumpa ejen rumah. nak bincang pasal insuran rumah katanya..
Tak apa..
Yang penting dalam kul 3 petang kami ke morib..
Walaweih salah jalan daaaa.. jauh kemain. kebas buntut duk dalam keta..
Sampai kat sana dah kul 5 lebih..
Sempat la main layang2 sepam.. hehehe
pastu angin pun hilang..
Kene la duduk bertenggek kat tepian pantai
Si ayip yang kepenatan kengantukan mula la buat pasal.
Ngajak balik.
maka kamipun balik..
Sementelah pula orang yang ditunggu mau jumpa suda merajuk. hahahahaha.. manyak lomantiklah itu dua olang.. hishhh


Sempat plak nyinggah membeli cempedak, rambutan dan buah naga. Lenyap RM37 hengget dari wallet huhu...
Kebetulan balik ikut banting.. dekat sikit haaa.. aiseh..
Ingat nak pi gak umah org majuk tuh. Tapi sian plak kut2 tgh baling pinggan mangkuk. kuikuikui (matik saya kalau dia baca) kekekeke

Dak ayip sampai umah jer mandi minum susu trus tido sampai ler bangun kul 7 lebih pagi tadi. penat betul dia

3 comments:

MamaJue & PapaMimi Story said...

i la tu.. hehhehe

Christina Arissa said...

you yeh.. hahaha tengkiu jue. jauh benor antor baju

MamaJue & PapaMimi Story said...

heheh.. ur welcome kak.. i tak kesah ler.. :)