Friday, July 30, 2010

Cedera!


Sejak dua menjak saya dah belajar berjalan nih, dah 8-9 kali saya jatuh tergolek.
Tapi biasanya saya jatuh tak lah sampai lebam.
Kalau kat umah, bila jatuh saya nangis kuat-kuat sambil tersedu sedan.
Nanti umi akan angkat saya, dukung dan usap-usap kepala atau dahi yang terhantuk kat lantai atau dinding.
Umi tiup  kuat-kuat pastu cakap, tak lebam dah.
Err memang tak lebam.

Tapi satu hari, masa umi tengah pakai contact lense, saya bermain panjat2 ngan abi kat dalam bilik.
Saya terpijak tilam kecik yang umi dan abi letak disebelah tilam tido kami.
Licin la pulak, tub.. terhantuk kat kabinet.
Abi amik dan pujuk saya.
Tapi abi tak tiup dan usap macam umi. Nampak dak kat atas dahi belah kanan tepi ada satu garis panjang lebam biru kuning.

Esoknya kat umah mak pah, saya nak bangun berdiri. nak tunjuk mak pah yang saya boleh jalan.
Sekali terlepas imbangan dan jatuh tersembam.
Saya nangis kuat. Tapi mak pah kata saya ngada-ngada.
Tapi saya tak tipu punya. memang sakit.
Tengok tak lebam dan benjol besar telur ayam jantan kat dahi tuh.
Dah petang baru mak pah perasan.
Baru dia sibuk carik ais gosok kat dahi saya.
hmm takper, dimaafkan. mak pah kan rabun hahahaha

No comments: