Wednesday, September 16, 2009

Ayip basah!

Masamnyer muka. Ada lah tu yang dia tak puas ati.

Adehhh...
Malam tadi aku cuba pakaikan Ayip dengan cloth diapers kaler coklat yang sebelom ni sememangnya akan bocor kalau dipakai.
Ayip pakai dari kul 2 pagi till 4.40am..
Memula ku raba ok jer.
Kering.
Sekali lepas rendam EBM dia dan nak feeding dia aku rasa
"weihh basahnyer awak. Sampai belakang pun lenjun."
Ayip yang dah nangish nak susu tak boleh tunggu lagi.
Lalu aku bagi dia susu dulu.
Lepas burb aku tukar baju, lapik tilam dan diapers dia.

Eheh... lupa nak letak wet tissue kat luar bilik..
Masa lap badan dia ngan wet tissue Ayip mengigil sojuk..
Benda tu sejuk kena air cond daaa.. hahahaha..
Lepas siap berbaju dia sedu..
Aku dah agak dah..
kalau ayip sejuk mesti dia sedu.
Sian anak umi.
Ampeh tul cloth diaper nan 2 bijik tu kan sayang.

Akhirnya aku dan hubby terpaksa bersahur shift lagi.
Ayip kalau dah sedu memang payah nak tido balik.
Macam-macam bunyi dia buat.
Macam-macam aksi dia kerjakan tangan aku.
Sampai juling-juling mata dia konon nak tarik tangan aku masuk mulut dia..
hehehehehe...

Alkisahnya, aku ada beli Cloth diaper 5 helai beberapa minggu sudah.
Hak 3 helai (oren, putih dan ijau) takder masalah.
So far tak pernah bocor.
Hak 2 lai lagi (Hitam dan dark Choc) asyik bocor.
First time pakai, baru jer dipakaikan kat ayip dia terus kencin..
Kebetulan abi dia handle dia nak bagi susu.
Abish ngan abi-abi basah..
Ok takper.. ingat masalah teknikal salah letak insert ker apa.
Aku try pakaikan hak coklat plak..
Tak sampai 10 minit, basah lencun sampai ke tilam.
Cuba dicuci lagi dan ulang pakai.
Sama juga. BOCOR!
Tak putus asa. Cuci dan pakai lagi.
TETAP BOCOR!
Tiga kali bocor aku dah mati akal.
Hubby kata maybe rosak.
Aku plak fenin.
Boleh ker CD rosak?
CD lagu maybe laaa... huhaaaa.
Lalu ku sms puan penjual.
Beliau suh aku cuci and cuci again..
Owhh ok.. akan ku cuba..
and will wait and see..
Cuti raya nanti aku nak cuci dan jemur kat tingkap direct sun every Day!
Kalau bocor juga...
Ku beli yang lain.. heheheheh

No comments: