Thursday, August 20, 2009

Ayip Dan Ekor Trumpet



Dapnyerr...

Ayip suka trumpet!
Siapa trumpet?
Trumpet ialah nama elephant merah yang tergantung kat tengah2 mainan Ayip tu.
Ayip suka donkey dan rabbit juga.
Tapi ayip paling berkenan ngan ekor trumpet.

Sunday morning Ayip bangun seawal kul 9 pagi.
Abi dia ada kerja.
So sementara aku bizi mengepam susu aku taruk dia atas tilam dengan mainan dia.
Mula-mula dia berborak sakan ngan mainan tu.
Pastu dia mula capai dengan tangan.
Tarik ke muka.
Memula tarik dongkey..
Adehhhh tak sampai mulut.
beria-ia cuba isap tak dapat!
Pastu capai trumpet...
Dapat ekor trumpet...
Bawa ke mulut.
Yes... dapat.
Terus isap
Cup cup cup...
Sedapnyer...
Umi kata "Sayang... Kotor la.. Tak mau isap."
Pandang umi kejap.
Teruskan isap pastu Achummmm!!! bersin
Umi kata lagi "Haaa kan. Benda tu berbulu. kan danh bersin"
Ayip tak peduli.
Terus cekau dan isap lagi..
Bersin lagi..
Last2 aku bukak mainan tu dan gantikan dengan mainan lain..

Ayip dah pandai mencapai apa saja disebelahnya dan dimasukkan ke mulut.
Jadi, kalau dia tak tido aku akan elakkan meletak saputangan atau selimut berdekatan dia.
Takut dia bawa kemuka dan tutup hidung.
Bantal kecik dia pun dia dah pandai ambik dan isap bucu dia..
Butang baju sendiri pun ditarik kemulut jugak!
Adehhhh...
Ngikut perangai aku kecik2 rupanya dak ayip ni..
Aku kecik2 dulu suka gigit baju dan towel.

No comments: